2015. június 17., szerda

James Dashner: Tűzpróba


James Dashner a függővégek koronázatlan királya. Ez már az első rész után is érezhető volt, de a

második után lett igazán egyértelmű. Ez addig nem is probléma, amíg rögtön olvashatom is a következőt. Na hát ez most nem így jött össze, még most sem olvastam a Halálkúrát, bár megvan, a bátyám lenyúlta, és elég lassan halad. :D

Most, hogy a fiúk kikerültek az Útvesztőből, egy újabb érdekes helyen találják magukat. Újfent nem értenek semmit, ahogy az olvasó sem. Egy elég zavaros történetet kaptunk, ami elhiteti, hogy tudunk valamit, aztán kiderül, hogy mégse. Vagy mégis?
Dashner elég jól ért a feszültségkeltéshez is, elég izgalmasra sikerült a Tűzpróba is, de valahogy nem hozta ugyan azt a szintet, mint az előző. Na nem volt ám rossz!

A Tűzpróba talán még az Útvesztőnél is nagyobb szívás. Meleg van, alig van kaja, víz, éppen tudnak aludni néha valamicskét. Aztán meg még a Buggyantak is feltűntek. Teresa eltűnik, Aris jön, csomóan meghalnak. Nagyjából ebből áll a cselekmény, mégis többről szól. Válaszokat találunk, még ha nem is mindenre, különben akkor mi lenne a harmadik kötetben?

A szereplők némelyike eléggé megváltozott, és persze újakat is kaptunk. Teresa jelentősége eléggé megnő, de nem éppen tudjuk a szívünkbe zárni. Nem is igazán értjük miért viselkedik úgy, ahogy. Aztán a végén egy újabb fordulattal  megint nem értjük mi van. Igazából ez az egész regényre vonatkozik.


Thomsnak minden elismerésem, hogy kibírt mindent. A barátai elvesztését, Teresa eltűnését, a csapattól való elszakadását, az emlékfoszlányait, stb. A helyében én már, ha nem is öngyilkos lettem volna, elbújtam volna valahol. :D


Arisról nem tudom mit gondoljak. Teresához hasonlóan az ő szerepe is kissé furcsa. Remélem a Halálkúrában majd jobban érteni fogom.
Newt és Minho továbbra is imádatnak örvendenek. És továbbra sem tudom, pontosan miért.
Brendát igazság szerint megkedveltem, még ha Buggyant is. Kedves volt, bátor, segített Tomasnak.

Viszont egy igazán negatív dolgot is tudnék mondani. Valahogy nekem a szerelmi szál ráadásul háromszögként annyira nem illik bele a közegbe. Teljesen furcsának hat, olyan, mintha néha egy másik könyvbe kerültem volna. De szerencsére nem csöpög.

Összességében azért bökött jóra sikerült. De a VESZETT nem  jó.

Szerző: James Dashner
Cím: Tűzpróba (The Scorch Trials)
Oldalak száma: 414
Megjelenés: 2014 (2010)
Kiadó: Carthapilus
Borító: Nekem tetszik :)
Kedvenc karakter: Minho, Newt
Legkevésbé kedvelt karakter: Itt Teresa
Ami tetszett: az izgalmas részek, új közeg
Ami nem tetszett: a szerelmi háromszög kialakulása, a zavarosság néhány helyen csak
Kedvenc idézet: "Egészen biztos vagyok benne, hogy a pokolba kerültünk. Azt mindig is tudtam, hogy te, Minho ott fogod végezni, de rólam nem volt szó."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése