2015. június 19., péntek

Cassandra Clare: Csontváros


A Csontváros azon ritka esetek közé tartozik, amikor előbb láttam a filmet, mint hogy olvastam

volna. Azt hiszem jól is döntöttem ekkor. Igazság szerint annyira nem is izgatott a sorozat, csak láttam, hogy mindenki imádja. Aztán a filmnél én is beleszerettem a világba, így egyértelmű volt, hogy a regény is kell. Először nem is értettem, miért szidják ennyire, nem is változtattak meg olyan sokáig, aztán tovább olvastam... :D

A történetet azt hiszem senkinek nem kell bemutatni, de azért jól szokott mutatni, szóval a regénybe megismerkedhetünk Clary-vel, aki fura dolog tanúja lesz. Pár tinédzser gyilkosságot követ el, aztán a holttest eltűnik a semmiben. És persze senki nem érzékel ebből semmit. Így fut össze először a lány az Árnyvadászokkal. Clary egész eddigi élete romokban hever, hazugságok derülnek ki, abban sem lehet már biztos, ki kicsoda, kiben lehet megbízni.

Az alapsztori az egyik kedvencem természetesen:D. Simán el tudnám képzelni, hogy a világon élnek árnyvadászok, akik démonokat üldöznek és gyilkolnak. Teljesen hitelesen sikerült megírnia az írónőnek, ahogy a cselekményt is. Végig izgalmas volt, még úgy is, hogy nagyjából tudtam mi fog történni. Rengeteg volt bennem a feszültség, csak kapkodtam a fejem, hogy úristenmostmegintmitörtént.


Szerencsére ez is egy újabb olyan mű volt, amiben megkedveltem a szereplőket. kivéve a gonoszakat:D

Jace-szel kezdeném, ha már annyian rajonganak érte is. Azt hiszem, én meghagyom másnak, annyira azért nem szerettem meg, hogy könyves álompasiként gondoljak rá, bár ennek lehetett az is az oka, hogy nem tudtam máshogy elképzelni, csak úgy, ahogy az őt alakító színész kinéz. És hát miatta sem csorgatom a nyálam. :D

A Clary-féle szereplőkért már lassan csak imádkozni lehet, szerény, nem nyafog végig mindent, de időnként érthetően kiakad. Mint mindenki, pedig velünk nem hiszem, hogy sűrűn történnek ilyenek. :D Bátor volt, nagyon megkedveltem.

Még nem értem, miért imádják sokan Magnust ennyien, de volt olyan megszólalása/megmozdulása, amin nevettem, de még nem ért el magas szintet, túl sokat amúgy sem szerepel még. Majd gondolom később lesz még fontosabb szerepe.
Simon lett az egyik kedvencem, lehet, hogy a film miatt, de cuki volt, imádom. :)

Összességében tehát imádtam a Csontvárost, és mindenképp szeretném folytatni a sorozatot, aztán a többi kiegészítő, vagy a világhoz kapcsolódó kötetet is elolvasni.

Szerző: Cassandra Clare
Cím: Csontváros (City of Bones)
Oldalak száma: 470
Megjelenés: 2009 (2007)
Kiadó: Könyvmolyképző
Borító: Az eredeti tetszik, a filmes nagyon csúnya
Kedvenc karakter: Simon
Legkevésbé kedvelt karakter: Dorothea, Valentine
Ami tetszett: Minden!
Ami nem tetszett: --

Kedvenc idézet: "– Tetszik a buli? (…) 
– Valaminek a tiszteletére rendezted? 
– A macskám születésnapja van. 
– Ó! – Clary megint körülnézett. – És hol van a macskád ? 
Magnus Bane komoly tekintettel egyenesedett ki. – Nem tudom. Megszökött."

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése